PRIHLÁSENIE NOVINKY E-SHOP

Carve jibe na windsurfe

» Návrat

Uverejnenil: 16.8.2020 7:35
Autor: SURFMAGAZIN.SK, nick: Martin4 
Zdroj: SURFMAGAZIN.SK
Počet zobrazení: 3292

Halza v sklze (carve jibe) je kráľovnou všetkých manévrov vo windsurfingu. Mnohí jazdci strávia veľkú časť svojho života na vode pokusmi dokončiť dokonalú sklzovú halzu. Vďaka týmto tipom dosiahnete tento cieľ omnoho rýchlejšie.

Najdôležitejšia je príprava. Tento postup platí pre všetky triky, pri ktorých využívame carving v sklze.

01

Skontrolujte si vodu pred sebou a po stranách. Mierne odpadnite po vetre, posuňte zadnú ruku na rahne viac dozadu ku zadnej koncovke rahna. Vytiahnite zadnú nohu z pútka buď pred odháknutím z trapézu, alebo po ňom, obe možnosti sú správne, je to otázka osobnej preferencie.

02

Ťah plachty vám pomáha dostať sa do náklonu dovnútra oblúka, preto je dôležité, aby ste plachtu nechali ísť tam, kam chce, teda dopredu k vode. Čím väčšiu časť prednej záveternej hrany (zadná časť hrany je ostrá a postupne sa stáva oválnou) dokážete ponoriť do vody, tým plynulejšia bude celá halza. Ak ťaháte plachtu ku sebe a krčíte obe ruky, nedokážete nakloniť telo dopredu. Preto ostávate viac nad zadnou časťou dosky a na carving využívate len zadnú ostrú časť hrany, čo vás spomalí..

03

Vaša predná paža bude viac-menej vystretá počas celého oblúka. Prostredníctvom sťažňa tlačíte na kĺb a spolu s pokrčenými kolenami tak udržiavate dosku v horizontálnej polohe. Ak už dokážete plynule carvovať v sklze, môžete sa sústrediť na výjazd z oblúka, výmenu nôh a prehodenie plachty!

04

Neostaňte príliš vystretí vo chvíli, keď sa uvoľňujete z trapézu. Pokiaľ chcete kontrolovane zrýchliť po vetre, nechajte plachtu zavretú, ostaňte v skutočne nízkej polohe s nízkymi bokmi, pokrčte zadnú nohu a tlačte dosku po vetre vystretou prednou nohou,.

05

Pokrčte kolená, aby ste dokázali stabilne vykrojiť oblúk, ale tiež preto, aby ste udržali ťažisko nad stredovou osou dosky. Udržujte dosku na hladine tak, že znížite postoj. Ak vás plachta ťahá dovnútra oblúka alebo vám doska poskakuje na vlnách, zjavne máte príliš vystreté kolená a celé telo je príliš vzpriamené.

Kúzelná rada

Ešte pre začiatkom karvingu položte zadnú nohu bližšie k vnútornej hrane budúceho oblúka (záveterná hrana) s prstami otočenými mierne dopredu. Obe nohy nech sú v paralelnom postavení.

SURFMAGAZIN.SK




Diskusia


Ak chceš pridať diskusný príspevok, musíš byť prihlásený.
» Prihlásenie



Príspevky: 2         Výpis:    


Martin4 Martin4   26.08.2020 o 22:00
 
RE: Carve jibe na windsurfe

Dik Rudo za doplnenie, musím si to všetko zapamatat ked to budem robit...!!! :sunglasses:


Rudla Rudla   19.08.2020 o 13:05
 
RE: Carve jibe na windsurfe

Úplne najdôležitejšia vec je plachta primeraná podmienkam a správne narigovaná, dostatočne natiahnutá na sťažni aby vypúšťala prebytočný vietor!!! Halza v preplachtení je len pre expertov. Píšu, že "Položte zadnú nohu bližšie k vnútornej hrane budúceho oblúka" - nie každá doska to potrebuje, niektoré nezvládnu oblúk so zarezanou hranou vo vode bez vypadnutia z rýchlosti, treba skúšať, čo doska potrebuje, začal by som s nohou presne na os dosky v strede medzi prednými a zadnými šľapkami -kľudne si tam urob značku, zadnú nohu nedávať kolmo na os ale šikmo, aj celé telo smeruje viac menej do smeru jazdy, váha viac dopredu - ideš za plachtou, ruky vystreté - najmä predná, kolená v lyžiarskom štýle - ku sebe, (vieš lepšie ovládať dosku aj ju vrátiť do pôvodného smeru keby dačo), zadný lem plachty tlačiť dozadu za kotník zadnej nohy a mierne zdvihnúť aby nelízal vodu (čím silnejším vietor tým viac sa plachta nakláňa do boku a do zadu), plachta je tak naklonená doboku a dozadu, že sťažeň nebráni výhľadu, pozeráš ponad neho, celý oblúk do prehodenia plachty trvá krátko, možno len 2-3s - nepreváhať, prehadzovanie plachty musí byť rýchle, telo sa vtedy vykláňa od dosky. Pozor na prednú ruku aby bola čím bližšie ku sťažňu. Plachtu môžeš aj odhodiť od seba bez toho aby si ju držal, impulz ide najskôr zo zadnej ruky vtedy ale telo vykláňam menej. Pozor na pruženie v kolenách -radšej viac ako menej, podľa podmienok sa niekedy ide do ozaj hlbšieho podrepu, kolená pokrčujeme ihneď s vybraním zadnej nohy z pútka. A najdôležietjšia vec je rýchlosť jazdy, čím rýchlejšie pôjdeš, tým skôr halzu dáš bez vypadnutia zo sklzu, preto sa neboj pred odpadnutím po vetre aj zapumpovať, všetko však záleží od podmienok, na brutál čope je to s púšťaním po vetre problém. A dôležitá je hlava musíš ísť do toho bez obáv a váhania, každú halzu si v hlave zhodnoť a snaž sa prísť na to čo je zle, a nabudúce sa to snaž urobiť inak, neopakuj dookola tie isté chyby, zafixuješ ich a odstraňovanie je ťažké. Ak si to dočítal až sem, tak posledná rada nad zlato, používaj video a hlavne zaplať si halzový seminár resp. inštruktora, ušetríš kopu času s opakovaním vlastných chýb.


Facebook diskusia