Pridal: Štulo
Pridané: 15. 9. 2002 20:18:00
Celkové hodnotenie: 9,80 - Výborné
DAHAB
Masovou turistikou velmi malo poznacena beduinska dedina na Sinaji. Dahab nema vlastne
letisko takze tu stretnete len surfistov, potapacov, putnikov(hora Sinaj, klastor
Sv.Katarina) a dobrodruhov. Mne osobne sa tu pacilo najviac. Ubytovanie stoji v miestnom
dobrom hoteli (je ich dost) okolo 300 sk za 2-3 post. izbu. Vecera (caj, polievka,
polka kurata s ryzou) okolo 150 sk. Samozrejme ako vsade v arabsku k cene sa treba
dopracovat na zaklade dlhsieho ci kratsieho vyjednavania. Netreba sa bat a vyuzit
herecke schponosti.
Surfuje sa v lagune vzdial. asi 3 km od dediny. Spojenie taxikom, jedna cesta 12 sk
za osobu. Tu su aj 4 lux. hotely typu Hilton.
Pri kazdom z nich je pozicovna. Vsetky su perfektne vybavene najnovsimi modelmi vsetkych
znaciek. Vyjde to zhruba na 1000 sk na den. Tu sa vsak nezjednava. Je to komplet,
lubovolna doska a plachta podla aktual. vetra (velmi dobre aj na odskusanie si tej ktorej
dosky a plachty pred event. nakupom)
Laguna je asi 500 m dlha aj siroka a uzavreta tak na 60 %. Plaze aj dno su piescite.
Tu fuka trochu poryvovity vietor a ziadne vlny.
Hned vedla za plochym asi 1 km dlhym vybezkom je speed - uplne rovna hlaina. Je to sila
ked si clovek pri 8 bft fici s plachtou 3,7 po uplne rovnej vode. Tu sa da trenovat napr.
vod. start, rozne obraty...
Za vybezkom cez kratke zemiacnisko nasleduju pekne vlny 2m+ az do Saudskej arabie
(nie je to tak daleko)
Cestovat do Dahabu sa da niekolkymi sposobmi:
1. let do Kahiry (daju sa zohnat neuveritelne lacne letenky) a potom bud verejnym busom
(autobusy lux, lacne ale zdlhave) alebo taxikom. Tych je priamo na letisku asi 1287.
Netreba vsak sadnut do prveho. Najlepsi pomer cena - vykon sa mi javia Peugeoty 504 (prastare)
combi. Cena do Dahabu by mala byt medzi 300 - 350 Eg.libier za auto (1 EL=asi 12 sk). Na 550
km cesty uvidite od puste,zakopov,Suezu, tiav,beduinov,kaňonov az po velky kus pobrezia.
Treba vsak sledovat sofera aby nezaspal!
2. charterovy let do Sharm el Sheikhu. Tu treba pohladat na Internete a tiez moze byt
zaujimava ponuka. Na charter sa da dohodnut aj lacna preprava materialu.
Zo Sharmu je to len 90 km a taxik vyjde na par korun.
3. kupit si u nejakej Nemeckej cestovky komplet zajazd a byvat s nimi v Hiltone alebo
Swiss inne (fuj!)
Moj typ: chodte do Dahabu cez Kahiru a Sinaj. Je to studnica zazitkov.
Pridaj príspevok (4FUN)
FILTER:
Počet príspevkov: 5
Egos 14.12.2006 - 14:29
Dahab, ako ho vidim ja.
V reviroch je popisane toho hodne a povedal by som, ze informacie su vycerpavajuce, tak obidem niektore fakty a napisem teda, ako to vidim ja.
V Egypte som bol spolu 2x Hurghada, Dahab prvy krat. V Hurghade som si previezol vlastny vercajk a jazdil som 2dni zo 7, bola s tym ostara a zdalo sa mi zbytocne, vobec nieco do Egypta vlacit.
No a preto som urobil potom velku chybu mojho surfistickeho zivota a pri odlete do Daghabu som vercajk nechal doma, co ma vyslovene kazdy den mrzelo. Konkretne ma to mrzelo 12 dni zo 14. V mojej galerii su aj fotky z tejto mojej prieskumnej expedicie a asi dost hodnoverne opisuju, preco ma to mrzelo.
Odlet bol z Prahy (fuj, tolko cestovat) 27.11.2006 na dva tyzdne, prilet do Sharmu, hodina autobus do Dahabu. Byval som na opacnej strane, ako je LAGUNA (Hilton,Swiss Inn,Dahabeia a pozicovne) a to rovno nad kanonom (podvodnym) a 3km pred povestnou Bue Hole. Priletel som v noci, takze aj tak som nic nevnimal a nic nevedel a tesil som sa na rano.
Vzruseny, upoteny a netrpezlivy som sa dospal konecne svitania a vyliezol som na balkon zistit, ktorym smerom je vlastne more, a ono, ajhla, rovno pred ksichtom, a este aj s podozrivym vzdusnym prudenim rovno do laveho oka z lavej strany . Odborne sa to asi nazyva side-onshore a neodborne sikmo zlava na pevninu. Podozrive prudenie, ktore sa vyskytuje obcas aj na Slovensku( ti co sme ho zazili mu doma hovorime vietor) teda vo mne nahnalo zvysky ulozenych a nevyplavenych endorfinov do krvi a rezal som popri bazene s vetrom v chrbte( asi backwind) na ranajky.
Zistil som , ze mame gratis shuttle-bus z hotela do centra(10:00,12:00,18:00,20:00h) tak som sa vydal do tej slavnej laguny, na opacny koniec mesta (asi 11km). Nasiel som to,co tu uz je popisane, vyvalil som 290,-EUR za 9zo14dni JP material (prirazkaJP je 20%) a cudoval som sa , kde sa ten vietor abfuckol, ved pred chvilou mi este trhal chlpy z brady na hoteli. No a to je ta zaludnost laguny, nikdy nevies ako fuka, lebo vyliezas z bezvetria, potom cez fackovak, tenisovak katapultak a potom ides cez revir c.2 = speed a po dalsom kilometri revir c.3 = wave. Takze ak si si neprezieravo zvolil malu plachtu a ponorku, za pol hodinku si to mal uz vymenene, ale to sa uz vetrik rozbesnel a ty si siel tu sedemapolku zasa vymenit za sestku.
Ale to len prvy den, kym som neziskal know-how, expieriences a dalekohlad. Pri 7Bft je voda fakt hladka a najvacsie vlnky v speede maju asi 3cm a tam planing nadobuda uplne nove rozmery a hlavne rychlosti.
V revire c.2 (speed) boli celkom slusny freestyle-isti, no a volcano bol dost bezny cvik, o ktoreho obtiaznosti som sa predsvedcil hned pri mojom prvom a zaroven aj nastastie poslednom pokuse o tento manever. ( Nebol som si isty, ci moje cestovne poistenie zahrnuje aj prepravu urny).
Zato som sa radsej vyhrul do wave reviru a tam to prislo! Zatial som moc waves revirov nezazil (asi preto som to intenzivnejsie vnimal), ale toto sa mi fakt videlo a zacalo ma to kurevsky bavit (kvoli silnym pocitom silne slovo). Boli to pekne tiahle vlnky z dolinkami ako Zazriva a s kopcekmi ako Rozsutec ci Chleb a miestami sa vyskytol nejaky ten Kralovansky Meander a v nom som sa smykal ja, Velky Vlnovy Pokoritel kazdeho zbrazdeneho vodneho ubocia nablizku aj nadaleku. No ani som si nevsimol, ze som si nezapametal orientacne body pobrezia a zdalo sa mi skoro tak daleko, ako Saudici na druhej strane, z coho ma samozrejme premkol strach z bliziaceho sa konca, dlheho utrpenia, smadu,vysilenia a pomaleho bolestiveho a tryzniveho konca mojej surf kariery, naco som bol hned aj odmeneny smelym katapultom( skoro speedloop) a hned mi napadlo,ze scenar sa zacina naplnat. Po neuspesnom vodnom starte mi prebehol pred ocami nie cely zivot,ale aj tie pred tym a tie co som a este len chystal realizovat. Ale oci ako slimak tykadla som vystrcil, az ked som zistil,ze pricinou mojho predcasneho nacviku speedloopu je zlomene rahno….Pockal som, kym mi oci zasa zalezu do jamuok a zaostril som na mojich ,asi zvysnych 8hodin zivota. Dramaticka moja situacia sa zmenila,ked som dokazal rahno zastrcit do seba ( zlomilo sa v poslednej dierke v teleskope) a sice s kratsim ale plne funkcnym rahienkom som vystrelil z vody ako torpedo a prazil si to do pozicovne naklast Mohamedovi a Mustafaovi rahnom po chrbte.(Dali mi rahno roztiahnute na maximum, na poslednej dierke a tam sa to za jazdy zlomilo).
Odvtedy mi davali len rahna zasunute do seba na doraz a mrmlali nieco ako overpower…a podobne. Odvtedy som si povedal, ze bez vysielacky nejdem ani na krok, ale preslo ma to ovela rychlejsie, ako som si myslel, a to hned po tom, ako mi hompalajuca sa vysielacka pri duckjibe vybila oko. Nastaste som sa aj dozvedel, ze dosah tej krabice je asi 3km a aj to, ze ja nemusim nic pocut ( ale vraj oni ma budu), tak som im ju nechal zavesenu medzi ostatnymi, ved ja som len zacinal jazdit v 3 km vzdialenosti od station, ta ne?
A tak som si jazdil aj druhy, treti, stvrty a piaty den a to mi uz sposobovalo problemy aj umyvanie si zubov, pretoze bicepsy mi tlacili na licnu kost a nedociahol som si na chrup, co manzelka promptne tchnicky vyriesila predlzovakom.Na druhej strane som si zasa mohol zaviazat snurky na teniskach aj bez toho, aby som sa musel nejako zvlast zohybat (asi som mal dlhe uvazky na rahne).
Prial som si doslova bezvetrie, a to uz po tretom dni, no ale poznate to, jazdime, ved co ak tyzden nefukne. Tieto obavy sa ukazali neskor ako neopodstatnene, pretoze tam fuka minimalne 6 dni v tyzdni a to so zeleznou pravidelnostou. Proste vstanes, posnidas, hodis kakacek a ides na vodu. Ziadny stres, ziadny windguru ani weteronline, toboz shmu, proste ides a makas do vecera, kolko vladzes.
Zo 14 dni, co som tam bol, fukalo 12 na sklz ( 4Bft) a z toho 10 dni min 5 a3 dni 6 – 7 Bft a len jeden den bolo totalne bezvetrie, cim sa to nejak natlakovalo a druhy den hned 7 Bft a po nom zas. Takze tie intervaly sa mi javili 6dni vietor, zosilujuci kazdy den,potom klud a vsetko odznova. A ak je klud velky, dalsi den je masaker.
Najhorsie na tom celom bolo,ze som chodil do laguny, aby som sa z nej zasa mohol dostat von za vetrom, pricom nas hotel bol ofukovany uz od 9:40 do vecera az do tmy a hned od brehu pekny narez. Volny den som si urobil ked fucalo slabo, a aj to som nameral na nasej plazi 6-10m/s, priemer 6,5 .
Co dodat na zaver? Super revir na vsetko a ked fuka celu noc aj na 2,5m vlny. Nabuduce to mam premyslene takto: 14 dni zajazd do tohto hotela**** s PP za 20 litrov vratane poplatkov. Vercajk so sebou – 2 plachty, jeded stazen a rahno, plavak stredny. Ulozenie na plazi, pri vode, dosku si berem na terasu, plachtu necham pod palmami, celu noc to tam strazia policajti. Shuttlebus ta vezme do mesta na pivo za 5 pounds (25 Sk) napr.v Adams Bar a podobne aktivity v meste, aj vecer.
Tym usporim 300EUR za pozicovne a asi 50 EUR za taxiky cestou zo surfovacky, ale zaplatim prepravu surfu 1200,-Sk. Takze dva tyzdne jazdit za 25 000,-Sk uz aj s pivom a papanim a startovat priamo z izby ponad koraly v 26 stupnovej vode v decembri je bezkonkurancna ponuka.
Linky: www.tropitelhotels.com moj hotel, je aj v galerii
www.fischer.sk lieta tam len on a z Prahy (treba najst nieco z Krakowa,viem ze letia..)
www.harry-nass.com pozicovna s webcam a info
Hodnotenie revíru: [10 - Výborné]
Wsurfer 12.6.2006 - 22:23
Dahab Guide v zime.
Návštevu Dahabu som uskutočnil vo februári 2006. Tu sú moje dojmy.
Pri hľadaní možnosti stráviť dovolenku počas zimy surfovaním som si stanovil nasledovné podmienky: teplo, nie príliš ďaleko (letecky menej ako 8 hodín), relatívne stabilné veterné podmienky, revír s rovnou vodou (nie som na úrovni wave špecialistu), dobrá požičovňa materiálu a slušná možnosť ubytovania a stravovania. Po preštudovaní rôznych opcií som sa rozhodol pre Dahab.
Do Dahabu sa dá dostať letecky, najlepšie cez Viedeň (alebo aj Bratislavu, nie však v zimnom období). Cesta trvá 4,5-5 hodín, ja som to mal s medzipristátím v Hurghade. Cieľové letisko je Sharm El Sheikh ktorý je na špičke Sinajského polostrova. Vzdialenosť je okolo 2700 km. Po pristátí treba prejsť pasovou kontrolou kde sa udeľujú víza. Pokiaľ uvediete že počas pobytu neopustíte Sinajský polostrov a váš pobyt nepresiahne dva týžne, tak sú víza zadarmo (víza Sinaj alebo Aqaba). Pokiaľ však chcete navštíviť aj pevninský Egypt, tak víza stoja 10-20 USD.
Na letisku v Sharme si musíte zjednať taxík do Dahabu, alebo ako ja keď idete cez cestovku tak tam už na vás čaká zarezervovaný odvoz. Cesta z letiska do Dahabu trvá nejakú hodinu a pol, je to takmer 100 km. Sinajský polostrov je čistá púšť – cestou naspäť (cestou tam som šiel v noci takže som nič nevidel) som sa bavil tým že som počítal zakrslé stromy alebo kríky popri ceste. Je ich tam max. 1-2 na 1 km cesty. Hociktorý mestský park u nás má viac stromov ako celý Sinajský polostrov. Čo ma zarazilo, egyptskí šoféri príliš v noci nesvietia. Úplne prekvapený som nebol, niečo som o tom čítal na stránke nemeckého úradu pre zahraničie (deutsches auswärtiges Amt) ale vidieť to na vlastné oči je ozaj hardcore. Pokiaľ ide auto v meste alebo tam kde sú aspoň nejaké pouličné lampy tak má zásadne rozsvietené iba obrysové svetlá! Stretávacie svetlá zapínajú iba mimo mesta keď už fakt nič nevidia. V prípade že ide oproti iné auto, prepínajú opäť na obrysové! Funkciu diaľkových asi nepoznajú vôbec. Podotýkam že toto všetko sa deje za tmy alebo zníženej viditeľnosti.
Zaujímavá je bezpečnostná stránka turizmu v Egypte. Už pri pristávaní lietadla som si všimol stíhačky v bunkroch popri pristávacej ploche civilného letiska. Pokračovalo to ďalej bezpečnostnými kontrolami na letisku a mimo neho. Na každom rohu stál ozbrojený vojak a cestou do Dahabu sme minuli pár kontrolných stanovísk s obligátnou previerkou dokladov. V samotnom letovisku všetky európske hotely majú pri vstupe do budovy ozbrojenú stráž a detektor kovov tak ako na letisku. Extrémne vysoké obrubníky chodníkov – až 40 cm majú tiež zabrániť samovražedným útokom pomocou automobilov, inak si túto architektonickú zvláštnosť neviem vysvetliť. Skrátka Egypťania sa boja o svojich turistov a po aprílových udalostiach sa niet čo diviť.
Dahab (v arabštine znamená zlato) je pomerne veľká oblasť, niečo ako u nás kraj, bežný turista si ale pod ním predstavuje len samotnú dedinu. Tá sa skladá z dvoch celkov – vlastného letoviska a časti Masbat vzdialeného 5 km od letoviska. Tam ostatne aj v apríli vybuchli tie bomby. Letovisko je izolovaná rekreačná oblasť výlučne pre európskych turistov, aj keď pláž je verejne prístupná, príliš veľa domácich sem nezablúdi.
Pláž polkruhovitého tvaru je obklopená europskymi hotelmi ako sú Hilton, Swiss Inn, Iberotel, Coralia a ďalšie v odpovedajúcej cene. Lacnejšie možnosti ubytovania sú v neďalekom Masbate kde sa nachádza aj slovenská potápačská požičovňa Lightninghouse tiež vraj sprostredkúvajúca aj ubytovanie. Masbat je síce všeobecne lacnejší ako hotely v lagúne a má tiež orientálny charakter, ale surfovať sa tam príliš nedá. Treba dochádzať a na to je najlepšie si odchytiť nejaký domáci taxík, premáva ich tam veľa. Cesta tam a späť čo je 10 km, vyjde na 5 egyptských libier. Ale treba sa zjednávať – arabský svet. Pri každom hotely v lagúne sa nachádza dobre vybavená požičovňa surfistického materiálu najnovšej výroby. Napočítal so min. 6 požičovní – Harry Nass 2x, Happy Surf, Club Dahab, 5 kvadratov (ruská požičovňa) + ďalšie. Prevládal jednoznačne materiál od JP nasledovaný F2, Fanaticom a Mistralom. Plachty boli väčšinou NP a potom NS. Ja sám som mal zarezervovaný materiál v požičovni Harry Nass Center 2. Tu je k dispozícií paleta JP a F2 a plachty NP v rozpätí 4,0 – 8,5 m2 v dostatočnom možstve (cca 300 dosiek + 400 plachiet v oboch centrách HN dohromady). Táto stanica má tú výhodu že leží najzápadnejším smerom a vietor tu veje takmer sideshore na rozdiel od ostatných staníc v polkruhovej lagúne kde je viac alebo úplne offshore a naviac poryvový. Každý návštevník hociktorej požičovne dostane najprv krátku inštruktáž o revíroch a miestnych podmienkach. Ďalšou výhodou v požičovni Harryho Nassa bolo, čo som sa dozvedel až na mieste, že do konca februára majú každoročne zľavu na požičovnom na materiál JP kedy stojí rovnako ako F2 a to je 230 EUR v režime 9 zo 14 dní. Samozrejme je možnosť si požičať materiál na plný týždeň alebo dva či tri, podľa toho je aj odstupňovaná cena. Nakoľko však zima je v Dahabe mimosezónne obdobie a fúka tam najmenej spoľahlivo z celého roka, je vhodnejšie si zapožičať materiál len na 4 zo 7 alebo 9 zo 14 dní. Požičovne majú prepracovaný systém záchrany klientov v prípade že sa dostanú do ťažkostí. Jednak majú záchranné člny a jednak ponúkajú klientom možnosť zobrať si zo sebou na vodu malú vysielačku v nepremokavom púzdre zavesenom na krku. V revíri 2 je ešte zakotvený záchranný ostrovček. V zime majú požičovne otvorené od 9:00 do 17:00 kedy zvyčajne zapadá slnko.
Samotný revír sa skladá z troch častí: je to polkruhová lagúna o priemere asi 800 m vymedzená polostrovom, potom speedový revír za chrbtom polostrova a nakoniec wave revír v Aqabskom zálive za koralovými bariérami. Revír 1 – lagúna je ešte delená na plytkú východnú časť kde väčšinou prebieha výuka niektorej školy a hlbšiu časť kde môžete skúšať všetky prvky windsurfingu na ktorých potrebujete popracovať individuálne. Jedine v najvýchodnejšej časti revíru č. 1 za požičovňou HN1 je povolený kitesurfing – je tam voda sotva po kolená, inak je v Dahabe zakázaný!
V každom prípade keď sa vyráža na vodu v revíre 1 od hociktorej požičovne, treba prejsť vybójkovaným pásom oddeľujúcim zóny pre kúpajúcich sa od príjazdových zón pri brehu. Tieto siahajú 30 m do vody. Do každého ďalšieho revíru sa dá prejsť iba z predchádzajúceho. Speedový revír 2 je oddelený kosou polostrova, je v ňom relatívne hladká voda aj pri veľmi silnom vetre. Prechod doň je vyznačený dvoma bójkami vzdialenými od seba 20 m medzi ktorými treba prejsť. Naľavo a napravo od bójok sú koralové bariéry tesne pod hladinou a s trochu dlhšou finou si môžete vyrobiť nepríjemnosť veľmi ľahko. Bójky sú presne 1 km od brehu a dĺžka speedovej časti je ďalší jeden km (merané s gps). Tam sa nachádza ďalšia koralová bariéra ktorá vyznačuje tretí revír – wave, ktorý je už v otvorenom mori Aqabského zálivu. Vlny v ňom sú skôr swelového pôvodu a môžu dosiahnuť výšku cca 2m. Pri dobrej viditeľnosti je odtiaľ vidieť Saudskú Arábiu ležiacu východne vzdialenú 20 km. Termický vietor ktorý v celom Dahabe veje severovýchodným smerom crossoffshore a port tack (zľava). Tým že je termický, má tendenciu fúkať iba určitú časť dňa – v čase mojej návštevy v zime to bolo cca od desiatej ráno do tretej, výnimočnejšie do piatej poobede. Tým že vždy fúka od pláže sa nedá spoľahnúť na hodnotenie sily vetra podľa stavu morskej hladiny- keď som prišiel prvý deň k vode tak som chcel vyraziť s osmičkou plachtou, súdiac podľa takmer absolútne hladkej hladiny siahajúcej do vzdialenosti asi 300 m, domáci pozerali na mňa ako na šialenca – vonku fúkalo 7 Bft! Našťastie mi to vyhovorili.
V Dahabe doporučujem používať topánky pokiaľ mienite zosadať v 1. lebo 2. revíri v blízkosti polostrova- sú tu ostré koraly a morskí ježkovia veľkí ako futbalová lopta. Pláž na severe – pri hoteloch je naopak piesočná a bez koralov a ježkov. Neoprén stačí celoročne shorty, iba ozaj pre zimomrivých doporučujem dlhý (ale tenký) neoprén pre zimné ročné obdobie. Vo februári sa dá v Dahabe kúpať v mori. Voda mala teplotu 23°C a vzduch sa pohyboval okolo 25-27°C.
Pokiaľ ste ubytovaní v niektorom z hotelov okolo lagúny, máte zabezpečený vysoký európsky štandard čo sa týka samotného ubytovania, jedla, športových aktivít (aj iných ako ws), výletov a celkovej zábavy. Dahab môže slúžiť ako vynikajúca rodinná dovolenka pre toho kto nemá príliš hlboko do vrecka. Jedlo v hoteloch je absolútne nezávadné, možno na rozdiel od jedla podávaného mimo hotelových komplexov. Žiadne žalúdočné potiaže nehrozia pokiaľ sa stravujete len tu. Strava je európsky štandard, forma švédske stoly ráno aj večer.
Aké sú možnosti športových a iných aktivít mimo ws? Keď idete do Dahabu určite si zoberte aspoň potápačské okuliare a šnorchel, takú hustotu rôznorodých koralov a podmorského života neuvidíte nikde inde na tak malom priestore tak blízko pod hladinou! Ak nemáte šnorchlovacie/potápačské vybavenie nevadí, dajú sa požičať v niektorej špecializovanej požičovni rovno na pláži. Tie aj organizujú výlety mimo Dahabu za potápaním alebo šnorchlovaním. Tiež sa určite oplatí spraviť si výlet na Glassboate – člne s presklenným dnom. Výlet trvá hodinu a môžte obdivovať koralový svet pod morskou hladinou bez toho aby ste sa namočili. Okrem toho sa dá vyskúšať wakeboarding alebo vodné lyže. Všetky tieto aktivity sú platené – akceptované sú egyptské libry aj eurá.
Každý hotel organizuje ešte voľný čas pre hostí rôznymi ďalšími aktivitami – pétang, volejbal, strečing, vodná gymnastika v hotelovom bazéne (podľa hotela) alebo vodné pólo a podvečer volejbal. Tiež je postarané o deti, sú tu detské ihriská a dozor nad deťmi. Večer hotely organizujú rôzne formy zábavy – diskotéky, predstavenia, tématické večery a p.
Klientela ktorá sa pohybuje v Dahabe je veľmi pestrá. Prevládajú Nemci, potom Angličania, Rusi. Za týmito národnosťami nasleduje všehochuť – Švajčiari, Holanďania, Česi, Lotyši, Taliani atď. Na vode bolo cítiť emancipáciu na rozdiel od našich vôd – asi 30% surfistov tvorili ženy a v kurzoch ich bolo cez 50%.
V Egypte platí egyptská libra, v čase mojej návštevy mala hodnotu k Euru 6,8:1, t.j.
cca 6 Sk : 1 libra. Elektrický prúd 220 V, nemecký typ zásuvky (naše dvojvidličky pasujú).
Čo na záver dodať? Dahab sa oplatí, nenadarmo je to Mekka európskych surfistov!
Hodnotenie revíru: [9 - Výborné]
Janie-Gordito 18.8.2004 - 16:37
Iba pár detailov na doplnenie. Vcera (17.08.2004) sme sa s Jurom P. vrátili z Dahab-u. Medzičasom je E Libra = 5.30SKK. požičanie výstroje JP+Neilpryde na 1 týždeň cca 235 EUR aj s poistením (oplatí sa lebo pri rozmlátení dosky o korál alebo poškodení plachty ste v pohode). Do poistky obvykle nepatrí poškodenie finy - práve kvôli korálom. F2+Neilpryde bola cca 40 EUR lacnejšia. V lagúne je 2x MIstral Club, 2x surf action (JP, F2, Neilpryde) a cca 2x Naish, Fanatic a nejaká ruská požičovňa. taxi po celom dahabe pre troch spolu max 5 ELibry cca 30SKK. najlepšie mesiace na wsurfing jún až okt. lokálny liek proti sračke - antinal. slovenské lieky moc nezaberajú. ak je už niekto v egypte cca do 10 dní určite dostane hnačku na 1-3 dni (iné baktérie v potrave) ale ked prejde môžete už jesť takmer všetko. cez leto sa dajú dobre zohnať charterové lety - ja som zohnal za 10 750 SKK aj s let.poplatkom a v sept. vraj sú už aj za 8800SKK. pozor sept. - nov. je treba zajednať si dosku vopred nakoľko sa tam sťahujú wsurfisti z celej europy a je tam nátresk. ked ma niečo napadne doplním. resume ale je, že to bolo úplne super!!! odporúčam každému. www.surf-action.com
Hodnotenie revíru: [10 - Výborné]
Štulo 25.9.2002 - 14:54
www.surf-action.de/dahab.html
Stranok a clankov na temu Dahab je vela. Tato sa mi vsak javi ako naj aj ked je v nemcine.
Štulo 15.9.2002 - 20:51
Trochu som zblbol to zaraďovanie. Asi mali ist najprv vseobecne informacie. Takze: celorocny revir s vyborne fungujucou termikou
v Akabskom zalive (Cervene more).Doprava
vylucne letecka.
Hodnotim 10 lebo tento revir ma naozaj vsetko
spolahlivy vietor, dobre materialno technicke
zazemie a skvelu polohu (vyuka,speed,vlny)
Hodnotenie revíru: [10 - Výborné]
Hodnotenie: 3,00
|