Ktoré značky najviac ''letia''?
Uverejnenil: | 7.7.2006 17:27 |
Zdroj: | SURF magazin |
Počet zobrazení: | 1786 |
Nemecký SURF magazín uverejnil prieskum v ktorom 1000 respondentov odpovedalo na otázky týkajúce sa windsurfingových dosiek a značiek. 51% čitateľov si plánuje v roku 2006 kúpiť novú dosku, čo je pokles o 3% v porovnaní s rokom 2005. 85% týchto čitateľov je rozhodnutých kúpiť si úplne novú dosku, pričom v roku 2005 to bolo len 54%. Priemerná suma, ktorú respondenti plánujú utratiť na kúpu novej dosky je 851 EUR – 959 EUR (32500 Sk – 37000 Sk).
Ako vždy, štatistiky reflektujú trend, ktorý sa na trhu prejaví až po určitom čase. Firma BDS robila prieskum od Októbra 2005 až do Marca 2006, v ktorom sa ukázal celkový pokles záujmu o windsurfingové dosky. No nemožno sa ani čudovať, keďže uplynulá zima nemala konca a bola najsilnejšou za posledných 100 rokov. Ale horúca letná sezóna môže štatistiky ešte určíte upraviť.
Číslom jeden vo windsurfingových doskách v sledovanom období je JP Australia, ktorá sa zlepšila vo všetkých otázkach prieskumu. Niektoré ostatné značky sa tiež silno zlepšili, ako napríklad F2, ktorá sa umiestnila s vysokým náskokom pred ostatnými značkami. Ďalšie v poradí nasledujú Starboard, Fanatic a Tabou. V celkovom hodnotení Fanatic, Tabou a Lorch sa zlepšujú, na druhej strane RRD a Naish si pohoršili.
Otázky prieskumu boli nasledovné:
1. Dosku akej značky by si si kúpil(a)?
JP sa zlepšilo v porovnaní s minulým rokom o 2% a to z 15% na 17%. Ďalšími značkami v rebríčku je F2, Starboard, Fanatic a Tabou, ktoré si tiež prilepšili, a získali okolo 10%. Lorch sa polepšil z 3% na 6%.
2. Lojálnosť zákazníkov
53% majiteľov dosiek JP si plánuje kúpiť JP opäť. Ďalšou najlepšou značkou, ktorá má lojálnych zákazníkov je Fanatic s 21%.
3. Koľko si ochotný zaplatiť za novú dosku?
V segmente od 750 EUR do 999 EUR vyhrávajú zákazníci F2, Starboard, Fanatic a Tabou. Zákazníci JP sú rozhodnutí za novú doku zaplatiť viac ako ostatní zákazníci, hlavne v segmente od 1000 EUR do 1249 EUR. V rozmedzí 1250 EUR do 1499 EUR je podiel medzi JP a ostatnými značkami takmer vyrovnaný s 14,4%. V segmente nad 1500 EUR vyhráva jednoznačne JP s takmer 10%, pričom ostatné značky získali len 4,2%.